Sidst opdateret
27. maj 2015

Overfaldsalarm
Der er installeret overfaldsalarm i alle Busselskabets busser. Overfaldsalarmen er en lydløs alarm, og alarmopkald indløber til Driftscenteret.
Overfaldsalarmer indløbet fra Busselskabets busser håndteres efter følgende procedure:
Driftscenterets opfølgning i forhold til chaufføren foregår efter følgende procedure:
1. Chaufføren kontaktes på tjenestetelefonen.
2. Hvis opkaldet ikke besvares, kontaktes chaufføren på dennes private mobiltelefon, hvis chaufføren har en sådan.
3. Besvares det opkald heller ikke, sendes følgende pop-up besked til realtidsskærmen: ”Kør ind ved næste stoppested, og kontakt DC HASTER”
4. Hvis chaufføren ikke reagerer på dette, underrettes vagthavende leder på hverdage i tidsrummet kl.04.00-18.00. I tidsrummet kl.18.00-01.00 og weekender/søgn./helligdage o.lign. kontaktes en af de beredskabsbærende medarbejdere.
5. Den vagthavende leder/beredskabsbærende medarbejder kører ud til chaufføren og vurderer, om politiet skal tilkaldes.
6. Midttrafiks pressegruppe underrettes, såfremt en chauffør er udsat for voldeligt overfald.
Opfølgning sker jf. nultolerance proceduren