Personalehåndbog

Stresspolitik

Busselskabet skal være en virksomhed, hvor de ansatte er glade for at møde til hverdagen på jobbet, og som støtter medarbejderne i at kunne håndtere udfordringer, så trivsel fremmes, og stress undgås.

Det betyder:

  • At symptomer på stress tages alvorligt.
  • At der følges op på APV og Trivselsundersøgelser, således man fremmer trivsel og modvirker stress.
  • At ledere tager vare på deres medarbejdere og er opmærksomme på eventuelle stresssymptomer.
  • At kolleger er opmærksomme på hinanden og eventuelle stresssymptomer
  • At der ved arbejdsbetinget stress henvises til behandling.
  • At medarbejderne deltager i kompetenceudvikling.
  • At der med passende mellemrum tilbydes kursus og uddannelse om stress.
  • At der er så klar en beskrivelse som muligt af, hvad der forventes af den enkelte ansatte samt klarhed over, hvor og hvordan, man kan få svar på de spørgsmål, man evt. måtte have.

Se Busselskabets stresspolitik kan ses HER